Norsk varmepumpeforum

Alt om varmepumper; luft-luft, luft-vann varmepumper, jordvarme, vannvarme og mye mer
Dato/klokkeslett: 19 Jun 2013, 07:50

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Chofu priser
InnleggSkrevet: 18 Mai 2009, 13:19 
Hei,
Her før helgen hadde jeg besøk av en dørselger fra Globaltek, som selger Chofu varmepumpe. Ut fra min bolig kom han frem til en Chofu 9 kw som ideell pumpe. Denne fikk jeg et "tilbud" på, kr 34 800 ferdig montert. Jeg syntes det var dyrt, så etter selgeren dro søkte jeg litt på nett, og fant samme modellen til 19.500 hos Varmepumpeverkstedet.no. Jeg kontaktet da selger, som helt klart fikk problemer med å forklare seg. Jeg fortalte jeg ville heve kjøpet og heller kjøpe fra verkstedet og få den montert lokalt, noe jeg fort ville spare 10 000 på.
Noen timer senere fikk jeg telefon fra selger, som sier at Varmepumpeverkstedet.no hadde feil pris på denne modellen. Nå etter helgen finner jeg ikke Chofu varmepumper hos Varmepumpeverkstedet.no, tydeligvis har de fått beskjed om å fjerne de eller noe?
Jeg har i det store og hele blitt skeptisk både til selgeren og Chofu, kan de være verdt en så høy pris? Er de mer holdbare og solide enn andre merker som selgeren påstår?

Topp

Innleggets emne: Re: Chofu priser
InnleggSkrevet: 18 Mai 2009, 15:13 
Det virker som de er ganske gamle de pumpene?

Topp

InnleggSkrevet: 19 Mai 2009, 23:27 

du kan jo spørre stian her på forumet,han jobber der ;)

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mai 2009, 11:17 

Hei, jeg var borti dette ja. Var det du som ringte for en god ukes tid siden? Vi fikk telefon fra importøren senere på dagen, de godtok ikke at vi solgte pumpene til den prisen vi hadde de ute for. De ville ikke ødelegge fortjenesten slik som resten av varmepumpebransjen gjør sa de. Derfor besluttet vi å fjerne de fra nettbutikken. Vi kan ikke drive med prissamarbeid for å holde kunstig høye priser.
Chofu pumpene er holdbare gode pumper, men teknologiske nyvinninger er de ikke, og til 35000 bør monteringen være fantastisk.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jul 2009, 23:05 
Ser at varmepumpeverkstedet har 9 kw modellen på salg til omlag 34800. Er dette samme modell som de tidligere solgte for 19000 tro?

Topp

InnleggSkrevet: 27 Aug 2009, 08:34 
Jeg hadde ikke betalt 15000 for en chofu... Chofu er definitivt ikke blant de beste varmepumpene på dagens marked.
:lol:

Topp

InnleggSkrevet: 17 Nov 2009, 12:03 

vil heller betale for virkelige kw en får igjen enn og betale dyrt for ingenting...Chufu har en nyere og kraftigere modell på 9,7 kw,har det mer enn varmt nok på 50 kvm fordelt på 2 etg og 7,3 kvm på 45 kvm og hvilke ander pumper drifter ned mot 25 minus f eks,

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jan 2010, 02:28 
Hei.Den nye chofu 1829 9.7 kw.Dette er en pumpe som gir 5.5 kw ved 20 minus og med høy luftsirkularson 930 kubik.Den ser ikke så nymodernes ut men gir en meget god varme uanset tempratur.Jeg har dene selv.Og jeg kjøpte denne for og ha det varmt uanset tempratur .og ikke for og ha et smyke på vegen med liten effekt.og dem som selger dene for 19900 stiler sikkert ikke med god garanti og servis som globaltek har.For den er overlegen.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jan 2010, 02:39 

Vi har Chofu 1829 på verkstedet vi, og den fungerer godt som bare det den. Men du har lavere forbruk ved samme temperatur og en Toshiba til samme pris, og det er heller ikke noe å si på servicen der.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2010, 09:15 
Chofu er en bra pumpe. Installerte den i 2003, og den har fungert feilfritt hele tiden.
Leverer nødvendig varme i hele etasjen (140kvm) helt ned til utetemperatur -23grC.
Pris? Kanskje litt høy, men vil du ha kvalitet koster det også noe ekstra.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: